25 Mart 2010 Perşembe

Elektrik Şirketlerini Sorumlulukları Konusunda Bilinçlendirme

Voltaj düşüşü nedeniyle bozulan cihazların ücretini artık elektrik dağıtım şirketleri verecekmiş!

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), abone şikâyetlerine ilgisiz kalan elektrik ve doğalgaz şirketlerine 350 bin lira ceza kesileceğini duyurdu. EPDK Başkanı Hasan Köktaş, vatandaşa ise şu çağrıda bulundu:
"Voltaj değişiminden dolayı bozulan cihazlarınızın masrafını şirketler karşılamak zorundadır. Buna uymayan firmaları bize bildirin."

Tüketicinin Mağdur Olmaması için...

Elektrik ve doğalgaz dağıtımında özelleştirmeler hız kazanırken, abonelerin mağdur olmaması için şirketler yakın takibe alındı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), bu doğrultuda voltaj değişimi ve ani kesinti gibi sebeplerle cihazları arızalanan tüketicinin mağdur olmaması için elektrik dağıtım şirketlerine yeni sorumluluklar getirdi.

Buna göre, hem elektrik hem de doğalgaz dağıtım şirketleri 2011 yılına kadar, müşterinin arıza ve şikâyetlerini iletebileceği call center (müşteri bilgilendirme ve şikâyet merkezi) kurmak zorunda. Aksi halde, 350 bin lira ceza ile karşı karşıya kalacak

Tazminat Ödeme Zorunluluğu

Elektrik iletimi sebebiyle zarar gören ev eşyaları ve makineler için dağıtım şirketlerinin tazminat ödemek zorunda olduğunu belirten EPDK Başkanı Hasan Köktaş, vatandaşlara şu tavsiyelerde bulundu:

  1. Mağdur abone, yetkili servis çağırarak cihazdaki arızanın voltaj değişiminden kaynaklandığını rapor ettirmeli.
  2. Bu belgeyle bağlı olduğu elektrik dağıtım şirketine başvurup, mağduriyetinin giderilmesini istemeli.
  3. Elektrik firması zararı karşılamazsa EPDK, Tüketici Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne şikâyette bulunulmalı.

İşletmelere Sıkı Denetim

Zaman'a konuşan EPDK Başkanı, enerji özelleştirmelerinde tüketicinin mağdur olmaması için çaba gösterdiklerini söyledi. Özelleştirmelerin orta ve uzun vadede vatandaş lehine sonuçlar doğuracağına dikkat çekerken, elektrik ve doğalgaz dağıtım ihalelerini alan firmaları çok ciddi şekilde denetlediklerini kaydetti.

"Arızaya ulaşma, bunun giderilme süresi ve arıza sıklığı gibi performans kriterleri konusunda hepsini yakından izliyor ve işletmelere bu çerçevede artı-eksi performans puanı veriyoruz."
diyen Köktaş, firmalara, tüketici boyutuyla yeni yükümlülükler de getirdiklerini bildirdi. Buna göre 2011 yılına kadar tüm elektrik ve doğalgaz dağıtım şirketleri call-center kuracak. Abone, bu numarayı aradığında elektrik arıza ve kesinti gibi konularda bilgi alabilecek. Ayrıca yaşadığı mağduriyetleri de buraya bildirebilecek.

Hiç yorum yok: